Met ons gezamenlijke label REFURB. interiors hebben we de missie om zoveel mogelijk bestaand meubilair een tweede leven te geven en daarmee bij te dragen aan de reductie van CO2 uitstoot en afval. Na deze Workplace Xperience plaatsen we de volledige hub bij Human Office, om als voorbeeld te dienen van hoe gaaf refurbished is! Op deze pagina vind je van verschillende producten de verhalen; waar komt het vandaan?
Op de hoeken van de hub vind je Palau Bricks wanden. De allergrootste order voor deze wanden is in het verleden gedaan door D/Dock Architecten Amsterdam en Piet Boon, voor Delta Lloyd, locatie Rembrand Toren. De wanden die gebruikt zijn op de REFURB. hub, zijn wanden vanuit deze order die bedoeld waren voor Delta Lloyd. Nadat Delta Lloyd werd overgenomen door Nationale Nederlanden zijn de wanden ongebruikt afgeleverd bij Human Office om de wanden een nieuwe plek te geven.
De schermen die gebruikt zijn op de REFURB. hub zijn afkomstig uit het hoofdkantoor van McDonalds in Amsterdam. Nadat zij zijn verhuisd naar een nieuwe locatie, zijn de schermen bij Human Office terecht gekomen. Nu zijn de schermen toegepast in de Palau Bricks wanden.
Een voormalig Hotel & Restaurant in Zeddam is in 2022 opnieuw ingericht om vluchtelingen uit Oekraïne op te kunnen vangen. Deze bartafels zijn afkomstig uit de voormalige bar van dit hotel.
Deze barkrukken zijn afkomstig uit de La Place restaurants.
Deze Chesterfield-achtige fauteuils zijn afkomstig uit een Marktplaats-achtige omgeving waarbij de fauteuils allemaal een nieuw leven hebben gekregen.
Deze lamp is afkomstig vanuit het faillissement van BVA Auctions.
Deze lampen zijn originele Piet Boon lampen, het zijn unieke kunstobjecten. De lampen zijn niet refurbished omdat ze zo uniek zijn.
Ben je geïnspireerd geraakt door onze circulaire aanpak? Bekijk dan zeker ook eens de site van REFURB. interiors. Mocht je voor je eigen huisvesting een vraagstuk hebben op het gebied van duurzaamheid en circulariteit, neem dan contact met ons op. We gaan graag met je in gesprek!
Hier lees je de verhalen achter de producten.