Een serviceovereenkomst voor een turnkey interieurproject: wat houdt dat in?

22 november 2020

Wij ontwerpen en realiseren interieurs voor werkomgevingen, maar denken ook na over de fase die volgt na oplevering van een nieuw interieur. Al tijdens het maken van het ontwerp besteden we aandacht aan de exploitatie en het uiteindelijke gebruik van de werkomgeving. Zo worden er bijvoorbeeld kritische afwegingen gemaakt om mooie, maar ook goed te onderhouden materialen te kiezen. Juist ook in de periode dat de werkomgeving volop gebruikt wordt, willen wij onze opdrachtgevers ondersteunen. Dit noemen wij een ‘Facilitaire Samenwerking‘ , hiervoor bieden wij bij onze projecten een serviceovereenkomst op maat aan. In dit artikel leggen we uit wat dat inhoudt.

Samenwerking een vervolg geven op 3 vlakken

Middels een serviceovereenkomst willen wij de samenwerking met onze opdrachtgevers een vervolg geven. Na oplevering van het project wordt de werkomgeving in gebruik genomen, een fase waarin zaken vaak veranderen. In deze periode gaan we regelmatig met onze opdrachtgevers in gesprek om te kijken hoe de werkomgeving gebruikt en ervaren wordt. Daarnaast blijven wij opdrachtgevers ondersteunen tijdens het gebruik en het beheer van de werkomgeving, dit doen wij op 3 vlakken:

  1. Preventief onderhoud: om zo een bijdrage te leveren aan een langere levensduur van het interieur dat wij leveren.
  2. We monitoren de (veranderende) werkomgeving op verschillende manieren en adviseren waar bij te sturen. Zo doen we regelmatig werkplekanalyses en zetten we sensoren in om het gebruik van de werkomgeving te meten.
  3. We kunnen ondersteunen in het beheren van het meubilair met behulp van een meubelmanagementsysteem.

Waarom een serviceovereenkomst?

Waarom bieden wij onze opdrachtgevers een serviceovereenkomst? Om een aantal redenen:

  • Wij willen een continu passende werkomgeving creëren voor onze opdrachtgevers. Een werkomgeving moet aansluiten bij de werkdynamiek van de organisatie en de behoeftes van de mensen die er werken.
  • Wij zien het als onze verantwoordelijkheid om duurzaam om te gaan met producten en grondstoffen die wij inzetten in de interieurs die wij creëren. Daarom vinden wij het belangrijk om zorg te dragen voor de levensduur van de interieurs in de exploitatieperiode.
  • Wij vinden het belangrijk om onze opdrachtgevers te ondersteunen bij het beheren van de werkomgeving en het meubilair. Wij bieden onze opdrachtgevers tools om inzicht te creëren in o.a. het gebruik maar ook in toekomstig onderhoud.

Continu feedback op de werkomgeving

Door na oplevering van een project de samenwerking met onze opdrachtgevers een vervolg te geven, kunnen zij steeds feedback blijven leveren. Op deze manier werken we samen met onze opdrachtgevers aan een werkomgeving waar zowel de facility manager als gebruiker zich prettig bij voelt!

Rever Infographic Projectaanpak-2019

Een Facilitaire Samenwerking is onderdeel van onze turnkey projectaanpak om interieurs voor werkomgevingen te ontwerpen & te realiseren.

Meer weten over onze serviceovereenkomst?

Wil je meer weten over onze serviceovereenkomst of hoe wij aandacht besteden aan de exploitatie in onze projecten? Neem dan gerust contact op met Jamie Douw, zij is Adviseur Facilitaire Samenwerkingen: 06-11808345 of jamie.douw@rever.nl.