Nice to meet you: Marith Woltjes

5 maart 2015

Nice to meet you! Marith Woltjes, recht door zee, super eerlijk en een aanpakker, is binnendienst medewerkster en onze hospitality koningin.

Diversiteit

Ze vertelt: “Mijn baan bestaat uit drie aspecten: ik heb veel contact met klanten en zorg voor (na-)bestellingen van meubilair of losse onderdelen. Dit varieert echt van een afgebroken schroefje of moertje tot een bestelling van honderd stoelen. Het maken van offertes voor meubilair doe ik ook ter ondersteuning van onze projectconsultants en projectmanagers, wanneer zij bijvoorbeeld tijd tekort komen vanwege een groot project. Daarnaast verzorg ik elke week de planning van de monteurs; wie bezorgt of repareert wat, wanneer en hoe laat, bij welke klant. Een echte logistieke puzzel waar ik graag mijn tanden in zet. Het derde aspect is dat ik altijd als eerste de telefoon aanneem en info@ -mails beantwoord én dat ik als Hospitalitymedewerker het eerste aanspreekpunt ben voor bezoekers in het Belevingscentrum. Dat zijn natuurlijk vaak klanten en leveranciers, maar ook groepen die een meetingruimte bij ons huren.” Lachend voegt ze daar aan toe: “En ik probeer mijn collega’s een beetje op te voeden, zodat het Belevingscentrum netjes blijft!”

Klanten blij maken

“Vier jaar geleden kwam ik bij Rever terecht, ik zou voor 3 maanden een verlof opvangen. Er was zo’n goede klik van beide kanten dat ik hier nu, 4 jaar later, nog steeds werk.” Ooit dacht ze te willen werken binnen de sociaal-culturele sector, maar al gauw ontdekte ze dat een commerciële organisatie beter past bij haar vlotte werkstijl.  Snel en adequaat reageren, iets afhandelen en door met het volgende vraagstuk, daar houdt Marith van. Het leuke aan het klantcontact vindt ze dat mensen op haar rekenen. Klanten mailen of bellen en verwachten – liefst dezelfde dag nog – een passend antwoord. Marith werkt georganiseerd: “als ik morgen onder een bus kom, zal niemand met de handen in het haar zitten over hoe de draad van mijn werkzaamheden opgepakt moet worden. Ik heb alles super netjes gedocumenteerd en gestructureerd.” Klanten goed en snel bedienen, dat vindt ze leuk: “in mijn werk ben ik eigenlijk elke dag bezig met mensen blij maken. Door dingen voor klanten te regelen of problemen op te lossen en door mensen hartelijk te ontvangen bij Rever. Als de klant blij is, ben ik ook blij.”

Gezelligheid

“Ik heb gewoon altijd zin om naar mijn werk te gaan, omdat we het hier zo gezellig met elkaar hebben. De verhalen over iedereen z’n leven, die met name tijdens en na de lunch met elkaar gedeeld worden, dat zou ik echt niet willen missen. De manier waarop we met elkaar omgaan, het gevoel van saamhorigheid, wie we zijn als organisatie, wat we doen en onze eigen werkomgeving: dat zijn allemaal factoren waardoor ik het naar m’n zin heb bij Rever. Privé is Marith ook van de gezelligheid; ze heeft een grote en hechte vriendengroep met en voor wie ze graag etentjes, weekendjes weg en feestjes organiseert. Niet voor niets gaat ze binnenkort weer in Maarssen wonen, waar ze vandaan komt. Terug naar de gezelligheid van haar vriendengroep, want ‘die 10 kilometer tussen Utrecht en Maarssen, zijn voor mij 10 héle lang kilometers!’ En de toekomst? “Ik ben niet iemand die altijd heel ver vooruit kijkt en leef meer in het moment. Ik spring in op situaties als iets zich voor doet. Ik ben niet zo van het analyseren, maar van het aanpakken. De ‘niet lullen maar poetsen’-mentaliteit, dat past wel bij mij. Als je iets wilt bereiken, moet je er ook iets voor doen en je schouders eronder zetten.”